Mera socialliberalism i Sunne !

VÄLKOMMEN till min blogg!

Jag heter Marianne Åhman är Ordförande och gruppledare för Liberalerna i Sunne kommun.
Vi är ett fint gäng Liberaler i Sunne men vi behöver bli flera. Under denna mandatperiod har vi två mandat av 41 i kommunfullmäktige. Vi tackar alla er som röstade på oss i förra valet , vi var den kommun där Folkpartiet/Liberalerna inte minskade vilket tyvärr var fallet på många orter runt om i Sverige. Vi behöver vara flera som arbetar för att Friheten måste försvaras! När intolerans, nationalism och populism sprider sig i världen och i vårt närområde behöver vi vara många som står upp för demokrati och alla människors lika värde.
Liberalismens idoelogi bygger på den enskilda människan och målet är hens frihet och valmöjligheter!

Därför behöver vi bli flera som röster på Liberalerna som parti och som genom att bli medlem visar att ni sympatiserar med oss,vi behöver också bli flera för att kunna besätta olika politiska uppdrag inom kommun, på region och riksnivå i framtiden

u kan bli medlem genom att gå in på

www.liberalerna.se/bli-medlem

eller swisha 50 kr till 123 1481241 skriv "ny" följt ditt personnummer och e-postadress

Här kommer jag att skriva om de frågor som jag och Liberalerna driver i Sunne kommun .Jag kommer också att berätta om Region och Riksdagspolitik. Riksdagen behöver en röst för landsorten och besvikelsen är nu stor när vi miste vår riksdagsplats .


Jag har under 2011 vikarierat som Riksdagsledamot. Jag fick då påbörja ett arbete som jag hade velat fullfölja.


Under den perioden som jag var i Riksdagen blev jag ännu mera inspirerad för det politiska arbetet ,som jag nu ägnat mig åt som fritidspolitiker i 35 år.Jag fick lära mig ännu mera om det demokratiska arbetet i vårt land, och om en riksdagsledamots vardag . Liberalerna har nu 19 otroligt ambitiösa och kunniga riksdagsledamöter som arbetar för liberalismen och social liberalismen varje dag .

















lördag 27 december 2014

Bra jobbat under julhelgen i Riksdags och regeringskorridorer Tack!

Idag har regeringspartierna och allianspartierna kommit överens om en decemberöverenskommelse,
jag är mycket tacksam för detta! Min övertygelse är att inget etablerat parti hade vunnit  på ett extra val. Folket och väljarna har sagt sitt i valet 14 september, nu är det våra riksdagspartier som ska visa att samtliga är redo att samarbeta för Sveriges bästa. Att valet blev som det blev är oerhört tråkigt och vi har ett STORT jobb att göra inom alla partier ,vi i  Folkpartiet liberalerna i Värmland har tappat vårt riksdagsmandat.,därför kunde vi av rent egoistiska skäl varit tacksamma för en andra chans men NEJ! vi måste konstatera att vi gjort ett mycket dåligt val och vi måste nu ut och i dialog med väljarna förklara att Folkpartiet är värda en starkare ställning oc värda  att få din röst i nästa val. Sverige behöver ett starkare liberalt parti och Alliansen behöver ett starkare Folkparti liberalerna .
Vi står för Alla människors lika värde  och att ALLA människors möjligheter att förverkliga sina drömmar i vårt land.
Jag är redo att jobba hårt för att sprida vårt liberala budskap .Tack för att vi inte behöver lägga energi på nyval utan istället får ägna oss åt att sprida vår fina politik och jobba i praktiken för att skapa trygghet ,tillgänglighet och valfrihet för AllA .
GOD fortsättning på helgerna nu tar vi en välförtjänt ledighet !

Inga kommentarer: