Mera socialliberalism i Sunne !

VÄLKOMMEN till min blogg!

Jag heter Marianne Åhman är Ordförande och gruppledare för Folkpartiet i Sunne kommun.
Vi är ett fint gäng folkpartister i Sunne och vi har två mandat av 41 i kommunfullmäktige efter valet. Vi tackar alla er som röstade på oss och vi var den kommun där Folkpartiet inte minskade i detta val vilket tyvärr var fallet på många orter runt om i Sverige. Vi ska ta vara på våra kommunfullmäktigeplatser och vi ska jobba för ett mera socialliberalt Sunne under de närmaste 4 åren.Det innebär att ALLA människor har lika värde och ska ha lika förutsättningar till att utvecklas och växa oavsett varifrån du kommer och vem du är.
Liberalismens idoelogi bygger på den enskilda människan och målet är hens frihet och valmöjligheter!
Läs mera om vårt lokalpolitiska program på www.folkpartiet.se /sunne


Här kommer jag att skriva om de frågor som jag och Folkpartiet driver i Sunne kommun .Jag kommer också att berätta om Folkpartiets riksdagspolitik och landstingspolitik. Riksdagen behöver en röst för landsorten och besvikelsen är nu stor när vi miste vår riksdagsplats .


Jag har under den förra mandatperioden varit Riksdagsledamot och vikarierat för vår Riksdagsledamot Nina Larsson ,under hennes barnledighet Jag fick då påbörja ett arbete som jaghade velat fullfölja.


Under den perioden som jag var i Riksdagen blev jag ännu mera inspirerad för det politiska arbetet ,som jag nu ägnat mig åt som fritidspolitiker i 35 år.Jag fick lära mig ännu mera om det demokratiska arbetet i vårt land, och om en riksdagsledamots vardag . Folkpartiet har nu 19 otroligt ambitiösa och kunniga riksdagsledamöter som arbetar för liberalismen och social liberalismen varje dag ..

Läs mera på min personliga sida ,även om vad jag "sagt och gjort " och vilka motioner jag skrivit under min tid i Riksdagen finns där.http://www.folkpartiet.se/Folkpartiet-nara-dig/Varmlands-lan/Styrelsen/Personliga-sidor/Marianne-Ahman/
















lördag 27 december 2014

Bra jobbat under julhelgen i Riksdags och regeringskorridorer Tack!

Idag har regeringspartierna och allianspartierna kommit överens om en decemberöverenskommelse,
jag är mycket tacksam för detta! Min övertygelse är att inget etablerat parti hade vunnit  på ett extra val. Folket och väljarna har sagt sitt i valet 14 september, nu är det våra riksdagspartier som ska visa att samtliga är redo att samarbeta för Sveriges bästa. Att valet blev som det blev är oerhört tråkigt och vi har ett STORT jobb att göra inom alla partier ,vi i  Folkpartiet liberalerna i Värmland har tappat vårt riksdagsmandat.,därför kunde vi av rent egoistiska skäl varit tacksamma för en andra chans men NEJ! vi måste konstatera att vi gjort ett mycket dåligt val och vi måste nu ut och i dialog med väljarna förklara att Folkpartiet är värda en starkare ställning oc värda  att få din röst i nästa val. Sverige behöver ett starkare liberalt parti och Alliansen behöver ett starkare Folkparti liberalerna .
Vi står för Alla människors lika värde  och att ALLA människors möjligheter att förverkliga sina drömmar i vårt land.
Jag är redo att jobba hårt för att sprida vårt liberala budskap .Tack för att vi inte behöver lägga energi på nyval utan istället får ägna oss åt att sprida vår fina politik och jobba i praktiken för att skapa trygghet ,tillgänglighet och valfrihet för AllA .
GOD fortsättning på helgerna nu tar vi en välförtjänt ledighet !

Inga kommentarer: