Mera socialliberalism i Sunne !

VÄLKOMMEN till min blogg!

Jag heter Marianne Åhman är Ordförande och gruppledare för Liberalerna i Sunne kommun.
Vi är ett fint gäng Liberaler i Sunne men vi behöver bli flera. Under denna mandatperiod har vi två mandat av 41 i kommunfullmäktige. Vi tackar alla er som röstade på oss i förra valet , vi var den kommun där Folkpartiet/Liberalerna inte minskade vilket tyvärr var fallet på många orter runt om i Sverige. Vi behöver vara flera som arbetar för att Friheten måste försvaras! När intolerans, nationalism och populism sprider sig i världen och i vårt närområde behöver vi vara många som står upp för demokrati och alla människors lika värde.
Liberalismens idoelogi bygger på den enskilda människan och målet är hens frihet och valmöjligheter!

Därför behöver vi bli flera som röster på Liberalerna som parti och som genom att bli medlem visar att ni sympatiserar med oss,vi behöver också bli flera för att kunna besätta olika politiska uppdrag inom kommun, på region och riksnivå i framtiden

u kan bli medlem genom att gå in på

www.liberalerna.se/bli-medlem

eller swisha 50 kr till 123 1481241 skriv "ny" följt ditt personnummer och e-postadress

Här kommer jag att skriva om de frågor som jag och Liberalerna driver i Sunne kommun .Jag kommer också att berätta om Region och Riksdagspolitik. Riksdagen behöver en röst för landsorten och besvikelsen är nu stor när vi miste vår riksdagsplats .


Jag har under 2011 vikarierat som Riksdagsledamot. Jag fick då påbörja ett arbete som jag hade velat fullfölja.


Under den perioden som jag var i Riksdagen blev jag ännu mera inspirerad för det politiska arbetet ,som jag nu ägnat mig åt som fritidspolitiker i 35 år.Jag fick lära mig ännu mera om det demokratiska arbetet i vårt land, och om en riksdagsledamots vardag . Liberalerna har nu 19 otroligt ambitiösa och kunniga riksdagsledamöter som arbetar för liberalismen och social liberalismen varje dag .

















söndag 22 juni 2014

"Ransäter dagarna" Fp:sdag 18 juli !

Den 18 juli startar " Ransätersdagarna " på Erlandergården ,  en politikervecka som arrangörerna valt att kalla en "Kunskapskälla i  politiska frågor "inför valet för allmänheten i Värmland. En grupp från Erlanderstiftelsen har arrangerat denna vecka i samarbete med Region Värmland  Alla politiska partier har varsin dag.
Först ut är Folkpartiet liberalerna fredagen den 18 juli:

Vi kommer att presentera våra valprogram och valfrågor i kommun,landsting och Riksdag under denna  värmländska  Almedalsvecka.
 .
  •  kl 13.00 slås portarna upp till Erlandergården och arrangörerna och Folkpartiets länsordförande Gösta Frödin hälsar oss välkomna. Där finns kommunpolitiker,landstingspolitiker och kandidater till Riksdagen som svarar på Allmänhetens frågor kring- Varför de ska lägga sin röst på just Folkpartiet den 14 september

  •  13.45  Anförande - Folkpartiets huvudtalare  är Riksdagsledamoten i miljö och jordbruksutskottet Anita Broden från  Norra Älvsborg https://www.folkpartiet.se/broden som pratar över ämnet:
 "Liberala svar på landsbygdens utmaningar " Hon har stor erfarenhet av landsbygdens problem och utmaningar och har också varit talesperson inom miljöområdet för Folkpartiet . Vi är mycket glada att vi lyckats locka hit Anita Broden denna dag.

  • Under eftermiddagen  håller också arrangörerna en utfrågning  av våra kandidater och sätter dem i "Heta stolen".
Gert Ohlsson underhåller med sin nyckelharpa  och är tillsammans med mig Marianne Åhman moderator under dagen när toppkandidater från Kommun-Landsting och Riksdagslistorna presenterar Folkpartiets valfrågor i "speakers corner "

Kampanjmaterial och lokala valprogram från lokalavdelningarna och landstinget finns vid respektive bokbord under hela dagen
Arrangörerna ordnar med kaffeservering !

Vi  hoppas också att vi är många Folkpartister som tar chansen att komma och äta lunch till självkostnadspris  på Ransäters hembygdsgård kl 11.30  Anmälan till exepditionen 054/218281före 30 /6

Väl mött i Ransäter !
http://www.vf.se/nyheter/munkfors/partierna-grillas-i-ransater



Inga kommentarer: