Mera socialliberalism i Sunne !

VÄLKOMMEN till min blogg!

Jag heter Marianne Åhman är Ordförande och gruppledare för Liberalerna i Sunne kommun.
Vi är ett fint gäng Liberaler i Sunne men vi behöver bli flera. Under denna mandatperiod har vi två mandat av 41 i kommunfullmäktige. Vi tackar alla er som röstade på oss i förra valet , vi var den kommun där Folkpartiet/Liberalerna inte minskade vilket tyvärr var fallet på många orter runt om i Sverige. Vi behöver vara flera som arbetar för att Friheten måste försvaras! När intolerans, nationalism och populism sprider sig i världen och i vårt närområde behöver vi vara många som står upp för demokrati och alla människors lika värde.
Liberalismens idoelogi bygger på den enskilda människan och målet är hens frihet och valmöjligheter!

Därför behöver vi bli flera som röster på Liberalerna som parti och som genom att bli medlem visar att ni sympatiserar med oss,vi behöver också bli flera för att kunna besätta olika politiska uppdrag inom kommun, på region och riksnivå i framtiden

u kan bli medlem genom att gå in på

www.liberalerna.se/bli-medlem

eller swisha 50 kr till 123 1481241 skriv "ny" följt ditt personnummer och e-postadress

Här kommer jag att skriva om de frågor som jag och Liberalerna driver i Sunne kommun .Jag kommer också att berätta om Region och Riksdagspolitik. Riksdagen behöver en röst för landsorten och besvikelsen är nu stor när vi miste vår riksdagsplats .


Jag har under 2011 vikarierat som Riksdagsledamot. Jag fick då påbörja ett arbete som jag hade velat fullfölja.


Under den perioden som jag var i Riksdagen blev jag ännu mera inspirerad för det politiska arbetet ,som jag nu ägnat mig åt som fritidspolitiker i 35 år.Jag fick lära mig ännu mera om det demokratiska arbetet i vårt land, och om en riksdagsledamots vardag . Liberalerna har nu 19 otroligt ambitiösa och kunniga riksdagsledamöter som arbetar för liberalismen och social liberalismen varje dag .

















söndag 23 maj 2010

Fortsatt Alliansregering ett måste för det fria vårdvalet!

Jag har idag återvänt efter en helg i Stockholm.Praktikertjänst AB som jag är anställd av (och har varit i 31 år) firade sitt 50 års jubileum på Älvsjömässan Vi var 5.500 anställda som var där, av ca 8.600 . Att få höra berättelsen om hur Praktikertjänst bildades 1960 som ett Läkarförbund till att bli ett Tandläkar och -läkarförbund och att få höra berättas om det motstånd man mötte för att få acceptans att driva ett privat vårdbolag i Sverige under en socialdemokratisk regering ,det var "taggande".Vilken kraeativitet och vilket driv som fanns då hos Ptj:s ledning.Vår nuvarande fantasiska vd Carola Lemne, hon tar plats och hon visar att hon vågar stå upp för Ptj:s fortsatta berättigande som stort vårdbolag och stort företag i Sverige. Praktikertjänst tandläkare och läkare kommer högt över Folktandvårdens mottagningar i kvalitetsindex när man frågat våra patienter om upplevd kvalitet i vården,vi står för kvalitet och vi är stolta för detta. Dessa dagar präglades av framtidstro och visionärt tänkande.Hur ska vi möta framtiden? Hur ska vi vara ännu bättre förberedda inför nästa ekonomiska lågkonjunkter? Att Folkpartiet och Alliansen MÅSTE fortsätta behålla makten efter årets val det har jag MÅNGA MÅNGA som sagt till mig under denna helg.Vi ska ge järnet för att visa att vi vill att människor ska få själv välja sin läkare ,distriktssköterska,sjukgymnast ,tandläkare eller tandhygienist även i fortsättningen Lagen om vårdval(LOV) är ännu under uppbyggnad Vi vet att reformen motarbetas av de rödgrön.Nu får vi ut på stadens gator och torg och berätta vilka bakåtsträvande beslut som kan ske i människors vardag om de rödgröna får makten.
Jan Björklund i TV soffan imorgon 07.15 då kommer han säkert att få berätta om hans utspel kring Folkpartiets tankar kring svensk försvarspolitik.jJag anser det är helt rätt att vi måste förstärka Sveriges försvar och vi kan inte enbart arbeta för att våra tjejer och killar som söker sig till försvaret endast har internationella arenor som man ska bevaka.Vi måste för vår egen självkänsla känna att vi har ett försvar för vårt Sverige som är värt namnet.

Inga kommentarer: